Verstehst du kein Niederländisch? Besuchen Sie unsere Deutsche website Don't understand Dutch? Visit our English website

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bekijk hier alle antwoorden op de veelgestelde vragen over het wedstrijdbezoek en de kaartverkoop. 

Vragen rondom het gebruik van seizoenkaarten bij thuiswedstrijden

Wat kan ik doen als ik mijn seizoenkaart ben vergeten bij een wedstrijd?Het kan voorkomen dat je de seizoenkaart bent vergeten mee te nemen bij het bezoek aan een thuiswedstrijd van FC Twente. Je dient je dan te melden met een geldig legitimatiebewijs bij de SSU en hier kun je tegen betaling van € 2,- een eenmalig los ticket van jouw eigen stoel verkrijgen.
Hoe kan ik mijn seizoenkaart met 65+- of jeugdkorting uitlenen aan iemand die geen recht heeft op het kortingstarief?Als je in het bezit bent van een seizoenkaart met een 65+- of jeugdkorting en je wilt op jouw seizoenkaart iemand anders laten gaan die geen recht heeft op dit tarief, dan dien je je vooraf te melden bij de SSU of bij de afdeling Service & Ticketing. Tegen betaling van €5,- kan diegene dan het stadion betreden. De SSU is vanaf 2 uur voor aanvang van de wedstrijd geopend.
Ik heb een SCC, maar kan een wedstrijd niet bezoeken. Kan ik voor 1 wedstrijd wedstrijd de kaart aan een vriend geven zodat hij de wedstrijd kan bezoeken?
Je kunt kosteloos de seizoenkaart aan iemand anders uitlenen. Maak je echter gebruik van een 65+- of jeugdkorting dan geldt de regel die hierboven worden weergegeven.
Ik ben mijn seizoenkaart verloren, hoe vraag ik een nieuwe aan?Het kan voorkomen dat je de seizoenkaart bent verloren of kwijtgeraakt. Je kunt dan een nieuwe seizoenkaart aanvragen. Hier zijn wel kosten (€ 12,50) aan verbonden. Je dient dit formulier te printen en per post naar de afdeling Service & Ticketing op te sturen of in te leveren bij de Fanstore.
Hoe draag ik mijn seizoenkaart over?Het kan voorkomen dat je door omstandigheden de seizoenkaart wilt overdragen. Hier zijn wel kosten (€ 12,50) aan verbonden. Je dient dan dit formulier te printen en per post naar de afdeling Service & Ticketing op te sturen of in te leveren bij de Fanstore.
Hoe geef ik een wijziging van mijn gegevens door?Door de wijziging te mailen naar ticketing@fctwente.nl.

Vervoersmogelijkheden

Hoe kan ik parkeren met de auto bij wedstrijden?Er zijn volop parkeermogelijkheden op het terrein van de Universiteit Twente. Van hieruit rijden gratis pendelbussen tussen de Universiteit Twente en De Grolsch Veste. Deze pendelbussen rijden continu vanaf twee uur voor tot twee uur na de wedstrijd. Daarnaast zijn er beperkte parkeermogelijkheden in de aangrenzende woonwijken rondom het stadion.
Ik kom op de fiets naar De Grolsch Veste, waar kan ik deze parkeren?Je kunt jouw fiets stallen nabij het stadion.
Ik kom met het openbaar vervoer naar het stadion, hoe doe ik dit?Trein 
Op wedstrijddagen rijden er extra treinen van en naar stadion Enschede Kennispark. Kijk op ns.nl voor de actuele reistijden. 
Bus 
Met de bus is De Grolsch Veste bereikbaar vanaf het busstation in Enschede (lijn 1). Kijk op 9292.nl voor de actuele reistijden.

Losse kaartverkoop

Ik heb een kaart gekocht voor een wedstrijd van FC Twente, kan ik deze nog retourneren?Het is niet mogelijk om reeds gekochte kaarten te retourneren. Dit geldt voor zowel de uit- als thuiswedstrijden van FC Twente.
Ik wil graag gebruik maken van de lift, waar moet ik mij aanmelden?Supporters kunnen gebruik maken van de lift bij ingang N om naar de tweede ring te gaan. Deze lift is bestemd voor supporters die in het bezit zijn van een toegangskaart voor de tweede ring, maar die vanwege gezondheidsklachten (tijdelijk of blijvend) niet in staat zijn om via de trap de tweede ring te bereiken. Stuur je verzoek om hier gebruik van te willen maken naar ticketing@fctwente.nl