Verstehst du kein Niederländisch? Besuchen Sie unsere Deutsche website Don't understand Dutch? Visit our English website

TOS Uitgelicht: Steven Lubbers - "Blijf altijd kijken naar wat beter kan"

Vanuit de TOS Businessclub wordt er elke week een lid uitgelicht. Door middel van een omvangrijke reportage krijgen leden de mogelijkheid om hun bedrijf hier te presenteren. Deze week Steven Lubbers, directeur van digital marketing agency Traffic Today.

Img 9195 traffictodag steven  tos

Foto's: Barbara Trienen

Tekst: Michelle Morsink

Vlak voor de IJssel draaien we de snelweg af en komen we aan in het domein van Go Ahead Eagles. In Deventer treffen we groot FC Twente fan Steven Lubbers, directeur van digital marketing agency Traffic Today. We gooien er ook maar direct een linkje in naar zijn website, want we moeten de tips en tricks van Steven over online linkbuilding natuurlijk wel toepassen. Het is immers één van de diensten, naast zoekmachine marketing en advertising, waar het bedrijf uit Deventer zich in heeft gespecialiseerd.

TOS
Zoals gezegd is de jonge ondernemer fan van FC Twente in hart en nieren. Reden genoeg dus om lid te worden van de TOS. “Ik wilde natuurlijk graag de wedstrijden kijken en besloot lid te worden van de TOS voor het zakelijke aspect. Eén van onze partners wilde ook lid worden van de TOS en zodoende zijn we er tegelijk ingerold. We zijn nog een redelijk jong bedrijf, we bestaan nu 3 jaar, en moeten qua naamsbekendheid nog stappen zetten. Daarom is het ook interessant om ons te begeven onder andere Twentse ondernemers. Ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je er alleen gaat zitten als je het ook echt leuk vindt, niet puur en alleen voor business.”

Traffic Today
Onlangs vierde Traffic Today haar driejarig bestaan. Door volop pionieren, uitproberen en doorontwikkelen groeide Traffic Today al snel uit tot een begrip in de wereld van digital marketing. “We zijn drie jaar geleden begonnen met het bedienen van kleine bedrijfjes, maar al binnen een jaar wisten we grote multinationals en grote e-commerce partijen aan ons te binden. Dat we dat in zo’n korte tijd voor elkaar hebben weten te boksen is eigenlijk wel heel uniek, daar kijken we veel te weinig op terug.”

“Al binnen een jaar wisten we grote multinationals en grote e-commerce partijen aan ons te binden”

Met inmiddels een vestiging in Antwerpen en een kantoor in Deventer dat aardig vol begint te raken krijgt Steven vaak de vraag hoe het toch kan dat ze zo snel groeien. “Drie jaar geleden begonnen wij echt niet op het niveau waar wij nu op zitten. We hadden allemaal de drive om onszelf snel te ontwikkelen. Als je dat met het hele team doet en iedereen werkt toe naar eenzelfde doel, dan kun je denk ik snel groeien. In het begin waren we een toffe club van jonge mensen die keihard wilden werken, inmiddels zit er wat meer structuur in onze eigen processen. Dat klinkt allemaal totaal niet sexy, maar het is volgens ons wel de reden waarom we zo snel zijn gegroeid. Maar we onderschatten denk ik zelf ook wat we aan het doen zijn, we zijn veel te bescheiden en vinden vaak dat het nog veel beter kan. Die kritische houding is belangrijk. Niet arrogant worden en naast je schoenen gaan lopen, maar altijd kijken naar wat beter kan.”

Een kantoor in Antwerpen, daar moeten we nog even op terug komen. Met inmiddels vijf medewerkers op het Belgische kantoor heeft Traffic Today handig ingespeeld op de behoeftes van de klant. “Veel van de webshops die wij ondersteunen willen opschalen in het Vlaamstalige gedeelte van België. Er is geen taalbarrière dus opschalen lijkt hier heel logisch. De e-commerce markt is daar echter wel anders dan bij ons. De zoekwoorden zijn bijvoorbeeld anders, maar ook hebben de mensen in België ander online koopgedrag. Daarom hadden wij mensen nodig met marktkennis van en in België. Antwerpen was dus een logische stap.”

“In de komende jaren willen we onze bestaande klanten verder laten groeien zodat wij meegroeien”

De droom van Steven? Marktleider worden. “Het is alleen niet echt meetbaar. Waar we in elk geval de komende jaren naartoe willen is dat we onze bestaande klanten verder laten groeien zodat wij meegroeien.” En de ideale klant die daar bij hoort volgens Steven?: “Wij hebben een focus op de B2C markt. We werken vooral voor bedrijven die een product hebben waar al zoekvolume op zit. Daarmee bedoelen we dat het een product is waar men al actief online naar zoekt. Naar bijvoorbeeld vloeren, laminaat en hekken wordt al online gezocht, er is dus vraag naar. Wij helpen dan om die vraag en het aanbod van onze klant online bij elkaar te brengen.”

Hekwerkonline.nl
Eén van de mooiste cases van Traffic Today is toch wel die van Hekwerkonline.nl, een merk van Van Merksteijn. “Zij maakten hekken en verkochten die bijvoorbeeld aan hoveniers. Maar de consumentenmarkt bleek ook aantrekkelijk en er was online vraag naar hekwerken. Het eerste jaar liep Hekwerkonline.nl niet hard genoeg en zijn wij aan tafel gekomen. Nu groeien ze zo’n 300 procent per jaar. Volgend jaar verwachten ze een Twinkle100 bedrijf te worden. Dat betekent dat ze één van de 100 grootste webshops van Nederland zijn op basis van omzet.” En wat ze daar bij Traffic Today precies voor moeten doen lijkt zo eenvoudig, maar is absoluut vakwerk. “We zorgen ervoor dat ze op verschillende zoektermen in de top drie in Google staan, zowel betaald als ook organisch. Wij zijn er heel goed in om dat snel te bereiken. En als zij groeien, groeien wij als Traffic Today mee. Digital growth together is dan ook niet voor niets ons motto.”