Verstehst du kein Niederländisch? Besuchen Sie unsere Deutsche website Don't understand Dutch? Visit our English website

TOS Uitgelicht: Moris Akman - "Ik vind de gezelligheid in de TOS belangrijk"

Vanuit de TOS Businessclub wordt er elke week een lid uitgelicht. Door middel van een omvangrijke reportage krijgen leden de mogelijkheid om hun bedrijf hier te presenteren. Deze week met Moris Akman, accountmanger bij Vcare connect.

Img 5193 tos morisakman%20omslag
Foto's: Barbara TrienenTekst: Michelle Morsink

Ze kunnen de Grolsch Veste bijna zien liggen vanuit het bedrijfspand aan de Pantheon 2 in Enschede. Het snelgroeiende Vcare connect, met inmiddels 45 mensen in dienst, begon onder de naam Vtel met het aanbieden van telefonieoplossingen voor de zakelijke markt, maar heeft inmiddels de focus verlegd naar de zorgmarkt. Accountmanager Moris Akman is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de zakelijke markt en dat gaat hem, ondanks de coronamaatregelen, goed af.  

Werk voert gewoon niet de boventoon als je bij FC Twente bent, daar gaat het dan even niet om

Door de jaren heen is de Ajacied toch ook wel een beetje Twente-fan geworden. “Mijn hart ligt op twee plekken: van huis uit groeiden we op met Ajax, maar inmiddels heb ik ook wel echt hart voor FC Twente. Naast dat ik van voetbal houd, vind ik de gezelligheid in de TOS ook heel belangrijk. Ik neem vaak klanten mee en ook zij reageren altijd positief. Als ik klanten uitnodig om mee te gaan naar de TOS gaat het ongeveer 50 minuten over het leven, gedeelde passies en voetbal. De resterende kleine 10 minuten hebben we het ook nog even over werk. Werk voert gewoon niet de boventoon als je bij FC Twente bent, daar gaat het dan even niet om.”  

Moris is groot voorstander van oog hebben voor de menselijke kant, in plaats van enkel focussen op werkzaken. En juist dát helpt hem bij zijn werk als accountmanager. “Het leukste aan mijn baan als accountmanager vind ik het menselijke aspect. Ik ben de hele dag in contact met allerlei verschillende mensen. Ik ga niet helemaal naar klanten toe enkel voor het binnenhalen van een nieuwe deal. Voor mij is de mens die tegenover mij zit veel belangrijker. Als je goed bent voor een ander en een band met iemand opbouwt, dan komt het uiteindelijk vanzelf wel terug in de vorm van business. Je moet de gunfactor hebben.”  

Het Enschedese Vcare connect biedt met haar eigen platform een unieke, veilige en gebruiksvriendelijke methode om communicatie volledig in de cloud in te richtten, voor zowel zakelijke klanten als de zorgmarkt. Middels de oplossing van Vcare connect kan men vanuit één omgeving telefonie bedienen, alle inkomende gesprekken beheren en opnemen, telefonierapportages en Business Intelligence inzichten inzien, terugbelverzoeken afhandelen en nog veel meer. “We zijn met ons platform voornamelijk actief in de zorg, dat is echt onze core business. Maar we dachten: als we zo’n mooie prestatie neer kunnen zetten binnen de zorgmarkt, waar de wet- en regelgeving omtrent privacy en data zo streng zijn, dan kunnen we deze mooie oplossing toch ook aan het bedrijfsleven aanbieden? Om deze reden hebben we nu klanten in bijvoorbeeld de transportsector of bij gemeentes. Ook grote namen zoals Picnic zijn klant bij ons, daar zorgen we onder andere voor de digitale communicatie tussen het plansysteem en de auto die producten moet uitleveren.”

Daar gaat het soms letterlijk om het verschil tussen leven en dood

De communicatieoplossing is een door Vcare zelf gebouwd en beheerd communicatieplatform dat opereert binnen een beveiligde cloud. De telefonie van Vcare loopt via een separaat netwerk om optimale veiligheid en privacy te garanderen. Tevens kan de oplossing uitgebreid worden met verscheidene unieke features zoals videobellen. Deze features zijn binnen de zorg vaak noodzakelijk om de beste zorg te garanderen, maar kunnen ook voor de zakelijke markt heel wenselijk zijn. “Eén van de belangrijkste vereisten binnen de zorg is dat een gesprek altijd tijdig aankomt en dat een spoedgesprek binnen 30 seconden wordt aangenomen. Daar gaat het soms letterlijk om het verschil tussen leven en dood. Het aannemen van telefoontjes gaat webbased. Dat houdt in dat de inkomende gesprekken met één muisklik worden aangenomen en met diezelfde muisklik doorgestuurd kunnen worden naar de juiste hulpverlener. We doen er alles aan om de bereikbaarheid van onze klanten te garanderen, bijvoorbeeld door het automatisch omleiden naar verschillende back-up mogelijkheden en het vooraf inplannen van noodscenario’s in geval van storing. Onze belofte is niet voor niets: uw communicatie is onze zorg.’’  

Inmiddels is Vcare connect niet meer weg te denken uit de zorgmarkt, maar tegelijkertijd ziet Moris nog veel kansen binnen de zakelijke markt. “Er is zeker nog werk aan de winkel in het MKB. Momenteel komt 75% van onze klanten uit de zorg en 25% bestaat uit MKB-klanten. Het afgelopen jaar zijn we hard gegroeid binnen het MKB, gek genoeg mede door de coronamaatregelen. Mensen zijn gaan thuiswerken, waardoor meer vraag ontstond naar oplossingen zoals die van ons. Zo wisten we dat beeldbellen interessant zou zijn voor de zorg, maar door de coronamaatregelen is gebleken dat die optie ook voor het MKB steeds belangrijker wordt. Zo hebben we een bekende partij die tuinmeubelen verkoopt als klant. Wanneer hun klanten bellen met een vraag over een gekocht product, verloopt het eerste contact daar nu door middel van beeldbellen met behulp van onze oplossing. Via onze beeldbeloplossing kan het team snel beoordelen of een product bijvoorbeeld gerepareerd kan worden of dat er een nieuwe tafel gestuurd moet worden. Scheelt ze best wat ritjes en ze kunnen veel sneller schakelen.”  

Ondanks het feit dat Moris zeer tevreden is over de groei binnen de zakelijke markt van het afgelopen jaar, ziet hij ook alweer nieuwe uitdagingen. “We zien dat werkplekbeheer en telefonie steeds meer samenkomen. Alles moet steeds meer met elkaar gecombineerd en gekoppeld kunnen worden. Binnen de zorg ervaren wij geen veranderingen, want er zijn niet veel partijen die deze lastige nichemarkt met telefonie willen bedienen. Daarvoor zijn de risco’s in de zorg gewoon te hoog, het gaat daar over mensenlevens. In de zakelijke markt ligt dat anders, maar ook daar is het belangrijk dat de telefonie altijd werkt. Onze klanten geloven heilig in het belang van goede communicatie met de klant én in ons platform, want als de communicatie niet goed zit komen de opdrachten simpelweg niet binnen. Het is dus van belang om de zakelijke markt te laten inzien wat de meerwaarde kan zijn van telefonie en IT gescheiden houden.”