Verstehst du kein Niederländisch? Besuchen Sie unsere Deutsche website Don't understand Dutch? Visit our English website

Achterban aan de basis van nieuwe website

Afgelopen maandag is de nieuwe website van FC Twente live gegaan. Voor het nieuwe digitale huis van de club leverden supporters en sponsors de afgelopen tijd input. Hun wensen en behoeften staan dus centraal bij het nieuwe FCTwente.nl. Het resultaat is een mobielvriendelijke website waar supporters op de hoogte blijven van het laatste nieuws, eenvoudig kaarten kunnen aanschaffen, via social media de club en spelers op de voet kunnen volgen.

Website

Supporters en sponsoren konden vorig jaar via een enquête aangeven wat zij belangrijk vinden in de nieuwe website. Vervolgens zijn er testgroepen gevormd waarin zowel supporters als sponsoren hun mening gaven over de verschillende designs en functionaliteiten. Op basis van die uitkomsten is samen met partners Nerds & Company, Team Nijhuis, Oxilion en Sports Alliance een nieuwe site gebouwd die de online dienstverlening aan supporters moet verbeteren.

Nieuwe site is het begin…

Tom Schreurs (Hoofd Marketing) licht toe: “De website is ons digitale huis waarmee we iedereen zo goed mogelijk van dienst willen zijn. Met de lancering van de nieuwe site hebben we een solide basis om op dat gebied stappen te maken. Zo kunnen supporters hun eigen gegevens beheren en wordt het makkelijker om online kaarten te kopen door je account te koppelen aan je ticketing-account. Dan hoeven supporters niet iedere keer opnieuw in te loggen. We gaan nu echter niet stilzitten. De (online) wereld verandert snel en daarom blijven we de website na ook na lancering door ontwikkelen. Op die manier proberen we de dienstverlening voor supporters & sponsoren steeds wat makkelijker maken.”


Samen met ‘Twentse’ partners

De nieuwe website van FC Twente is tot stand gekomen in samenwerking met Nerds & Company, Team Nijhuis, Oxilion en Sports Alliance. Een combinatie van partners die allen in Twente gevestigd zijn en zich op de internationale markt binnen hun specialisatie begeven.

In dit traject heeft Nerds & Company uit Enschede het design en de development van de website op zich genomen. Team Nijhuis uit Borne adviseerde op het gebied van digitale marketing en heeft proces- en projectbegeleiding verzorgd. Het eveneens Enschedese Oxilion is al enkele jaren als hostingpartij bij de club betrokken. Tot slot komt Sports Alliance uit Londen, maar de partner op het gebied van databasemarketing heeft ook een vestiging in Vroomshoop.

Timar Holtkamp (Creative Lead) "Een website is het sterkst wanneer er een rode draad in terug te vinden is. Doordat we  zeer betrokken supporters gevraagd hebben om hun kijk op de website te geven ontstond het thema 'fans en club dichter bij elkaar brengen’. Dit concept is bepalend geweest voor het design en de ontwikkeling van de nieuwe website. Wij zijn trots dat we de fans en club dichter bij elkaar hebben kunnen brengen!

Judith Damveld (Digital Marketing consultant Team Nijhuis): "Ik kijk zeer tevreden terug op de samenwerking met FC Twente. We hebben samen met supporters een prachtig fundament neer weten te zetten. Een fundament dat in de wensen van de supporters voorziet en waarmee de komende jaren gescoord kan worden.” 

Over Nerds & Company

Nerds & Company ontwikkelt de slimste software, campagnes, sites en apps voor klanten. Techniek en innovatie combineren met creativiteit en klanten zo klaarstomen voor de toekomst. Dat is de missie.

Over Team Nijhuis

Team Nijhuis is een digital marketing bureau en opgericht in 1973. In multidisciplinair teamverband werken meer dan 35+ Digital marketing experts dagelijks aan het succes van meer dan 150 tevreden klanten (9.1 klantbeoordeling). Awards: Google Premier Partner, HubSpot certified partner, Deloitte Fast50 2015, 2016 & 2017, FD Gazelle 2015 & 2016 en FONK #2 digital agency van Nederland.