Handleiding tickets bestellen

Via kaartverkoop.fctwente.nl kunnen tickets worden besteld voor thuiswedstrijden van FC Twente. Bij de meeste thuiswedstrijden van FC Twente geldt een ClubCardverplichting. Bij wedstrijden waar geen ClubCardverplichting geldt, kan een onbeperkt aantal tickets worden besteld. Voor een overzicht van de kaartverkoop per wedstrijd ga je naar fctwente.nl/ticketing.

Voor wedstrijden waar geen ClubCardverplichting geldt, kan er gelijk een account worden aangemaakt. Dit kan rechts bovenaan bij ‘INLOGGEN’ en vervolgens ‘MAAK EEN ACCOUNT AAN’.  Ga vervolgens hieronder bij het stappenplan verder bij stap 2.

Voor wedstrijden waar een ClubCardverplichting geldt wordt hieronder (vanaf stap 1) beschreven hoe je kaarten kunt bestellen.

 Stappenplan tickets bestellen

1. (Seizoen)ClubCard verplichtingOm tickets te kunnen bestellen dient u in het bezit te zijn van een ClubCard (waaronder ook een SeizoenClubCard, KidsClubCard of YoungRedsClubCard).De ClubCard  kun je aanvragen via www.fctwente.nl/clubcards. Binnen enkele werkdagen versturen we de inloggegevens waarmee je online kaarten kunt bestellen. Na ontvangst van de inloggegevens kun je een account aanmaken op kaartverkoop.fctwente.nl.Ben je al in het bezit van een (Seizoen)ClubCard dan dien je het bij FC Twente bekende mailadres in te vullen en vervolgens te klikken op ‘wachtwoord opvragen’. De inloggegevens worden per mail opgestuurd.
2. InloggenZodra je de inloggegevens hebt ontvangen ga je naar kaartverkoop.fctwente.nl. Hier kun je rechtsboven inloggen.
3. WedstrijdoverzichtVervolgens kom je bij het wedstrijdoverzicht. Hier zijn alle wedstrijden zichtbaar die in verkoop zijn of die binnenkort in de verkoop gaan. Klik bij de wedstrijd naar keuze op ‘BESTEL’.
4. StadionoverzichtNu verschijnt het stadionoverzicht. Als je over de vakken gaat met de muis zie je hoeveel kaarten er in elk vak nog beschikbaar zijn. Klik op het vak naar keuze. Voor een totaaloverzicht kaartprijzen per wedstrijd ga naar: fctwente.nl/ticketing.
5. VakoverzichtHet vakoverzicht verschijnt in het scherm. De stoelen staan weergegeven als rode stippen. De groene stippen zijn nog vrij (het veld begeeft zich altijd aan de bovenkant van het scherm). Mocht je een ander vak willen kiezen, klik dan aan rechterkant op ‘<< TERUG NAAR STADION>>’.
6. StoelkeuzeKies de stoel(en) naar keuze. Klik op de stoel(en), de geselecteerde stoel(en) zal blauw oplichten. Wil je de stoel bestellen, klik dan aan de rechterkant op ‘BESTEL’.
7. WinkelmandjeJe komt nu terecht in jouw winkelmand. Controleer hier jouw bestelling. Als de bestelling klopt klik je op ‘GA NAAR BETALEN’. Mocht je nog een stoel aan de bestelling willen toevoegen klik je op ‘GA DOOR MET WINKELEN’ of wil je jouw bestelling annuleren klik dan op ‘ANNULEER BESTELLING’.
8. Persoonlijke gegevensControleer vervolgens jouw persoonlijke gegevens. Met name het e-mailadres is van belang bij het latere verzenden van de tickets. Ook dien je akkoord te gaan met de KNVB standaardvoorwaarden. Deze staan onderaan weergegeven. Vervolgens klik je op ‘VOLGENDE’
9. Levering detailsBij ‘Levering details’ dien je het e-Ticket te selecteren. Dit is de enige verzendmethode. Klik vervolgens op ‘VOLGENDE’.
10. BetaalmethodenBij ‘BETAALMETHODEN’ kies je de gewenste betaalmethode. Vervolgens kom je in een online betaalomgeving terecht. Hier dien je af te rekenen. De e-Tickets ontvang je na betaling in jouw mailbox.

 

Mochten er na het volgen van deze handleiding nog vragen zijn, neem dan contact op met de afdeling Service & Ticketing. Deze is te bereiken via ticketing@fctwente.nl of via 053-85 25 777.

Veelgestelde vragen

1. Ik wil graag gebruik maken van de lift, waar moet ik mij aanmelden?

Supporters kunnen gebruik maken van de lift bij ingang N om naar de tweede ring te gaan. Deze lift is bestemd voor supporters die in het bezit zijn van een toegangskaart voor de tweede ring, maar die vanwege gezondheidsklachten (tijdelijk of blijvend) niet in staat zijn om via de trap de tweede ring te bereiken. Kijk voor meer informatie op fctwente.nl/liftgebruik

2. Ik zit in een rolstoel en wil graag naar een thuiswedstrijd van FC Twente, is dit mogelijk?

Er zijn in De Grolsch Veste een drietal rolstoelplatforms waar personen in een rolstoel de wedstrijd kunnen bekijken. Wilt u hier eenmalig of voor een heel seizoen gebruik van maken? Dan kunt u contact opnemen met FC Twente door een mail te sturen naar ticketing@fctwente.nl of te bellen met 053 – 85 25 777.

3. Wat kan ik doen als ik mijn SCC ben vergeten bij een wedstrijd?

Het kan voorkomen dat u de SCC bent vergeten mee te nemen bij het bezoek aan een thuiswedstrijd van FC Twente. U dient zich dan te melden met een geldig legitimatiebewijs bij de SSU en hier kunt u tegen betaling van € 2,- een eenmalig los ticket van uw eigen stoel verkrijgen.

4. Hoe kan ik mijn 65+ of jeugd SCC uitlenen aan iemand die geen recht heeft op het kortingstarief?

Als u in het bezit bent van een SCC met een 65+ of jeugdtarief en u wilt op uw SCC iemand anders laten gaan die geen recht heeft op dit tarief, dan dient u zich vooraf te melden bij de SSU of bij de afdeling Service & Ticketing. Tegen betaling van €5,- kan diegene dan het stadion betreden. Kijk voor contact en openingstijden op fctwente.nl/contact-service-ticketing.

5. Ik heb een SCC, maar kan een wedstrijd niet bezoeken. Kan ik voor 1 wedstrijd wedstrijd de kaart aan een vriend geven zodat hij de wedstrijd kan bezoeken?

U kunt kosteloos uw SCC aan iemand anders uitlenen. Maakt u echter gebruik van een 65+ of jeugdtarief dan gelden de regels die bij vraag 4 worden weergegeven.

6. Hoe kan ik parkeren bij wedstrijden?

Business
FC Twente heeft in de nabijheid van het stadion de beschikking over 1.000 parkeerplaatsen. Voor deze parkeerplaatsen zijn parkeerkaarten uit gegeven.

Supporters
Er zijn volop parkeermogelijkheden op het terrein van de Universiteit Twente. Van hieruit rijden gratis pendelbussen tussen de Universiteit Twente en De Grolsch Veste. Deze pendelbussen rijden continu vanaf twee uur voor tot twee uur na de wedstrijd. Daarnaast zijn er beperkte parkeermogelijkheden in de aangrenzende woonwijken rondom het stadion.

7. Ik kom op de fiets naar De Grolsch Veste, waar kan ik deze parkeren?

U kunt uw fiets stallen in de omgeving van het stadion.

8. Ik kom met het openbaar vervoer naar het stadion, hoe doe ik dit?

Trein
Op wedstrijddagen rijden er extra treinen van en naar stadion Enschede Kennispark. Kijk op ns.nl voor de actuele reistijden.

Bus
Met de bus is De Grolsch Veste bereikbaar vanaf het busstation in Enschede (lijn 1). Kijk op 9292.nl voor de actuele reistijden.

9. Hoe kan ik een wedstrijd bezoeken van Jong FC Twente?

Voor thuiswedstrijden van Jong FC Twente heeft u geen FC Twente Clubcard nodig. Thuiswedstrijden worden gespeeld op het trainingscentrum FC Twente te Hengelo en zijn vrij te bezoeken. Bekijk het gehele wedstrijdprogramma van Jong FC Twente.

10. Ik heb een kaart gekocht voor een wedstrijd van FC Twente, kan ik deze nog retourneren?

Het is niet mogelijk om reeds gekochte kaarten te retourneren. Dit geldt voor zowel de uit- als thuiswedstrijden van FC Twente.

11. Hoe verleng ik mijn FC Twente Clubcard?

Als de geldigheidsdatum van uw FC Twente Clubcard (deze is te vinden op uw Clubcard) is verlopen dan kunt u uw Clubcard verlengen via fctwente.nl/ClubCard en hier het volledige formulier in te vullen. De Clubcard zal dan binnen 5 werkdagen bij u thuis bezorgd worden.

12. Hoe geef ik een wijziging van mijn gegevens door?

Door het formulier in te vullen op fctwente.nl/persoonlijke-gegevens-wijzigen kunt u een wijziging van uw persoonlijke gegevens doorgeven.

13. Ik ben mijn SeizoenClubcard verloren, hoe vraag ik een nieuwe aan?

Het kan voorkomen dat u uw SCC bent verloren of kwijtgeraakt. U kunt dan een nieuwe SCC aanvragen. Hier zijn wel kosten (€ 12,50) aan verbonden. U dient dit formulier te printen en per post naar de afdeling Service & Ticketing op te sturen of in te leveren bij de Fanstore.

14. Hoe draag ik mijn SeizoenClubcard over?

Het kan voorkomen dat u door omstandigheden uw SCC wilt overdragen. Hier zijn wel kosten (€ 12,50) aan verbonden. U dient dan dit formulier te printen en per post naar de afdeling Service & Ticketing op te sturen of in te leveren bij de Fanstore.